Šampaňské na kombinéze Lando Norrise ještě ani nestačilo zaschnout a už teď je jasné, že nová sezóna nejprestižnější závodní série bude znovu stát za to.
Formule 1 se chystá na jednu z největších technických změn posledních let. Nové monoposty, nové předpisy… a samozřejmě nové pneumatiky. Pirelli, exkluzivní dodavatel pneumatik pro F1 už od roku 2011, představilo před posledním letošním závodem na okruhu Yas Marina v Abú Zabí kompletně novou generaci pneumatik pro sezónu 2026. A změn je víc než dost – od vzhledu až po konstrukci.

Nový vzhled: tradice v moderním pojetí
Na první pohled zaujme zcela nový design bočnic. Pirelli přepracovalo grafiku, která byla s Formulí 1 spojená posledních 14 let. Nově se na pneumatikách objevuje motiv šachovnicové vlajky, symbol vítězství a cíle každého závodu.

Výsledkem je vzhled, který je jasně rozpoznatelný jako F1, odlišný od ostatních motorsportových i silničních pneumatik Pirelli, ale zároveň stále respektuje ikonický designový jazyk značky z Milána.
Dobrá zpráva pro fanoušky i týmy: barevné označení směsí zůstává stejné.
Pět směsí pro rozmanitost strategií
Pro sezónu 2026 zůstává základní struktura suchých směsí (Hard, Medium, Soft) zachována: pět směsí P Zero (C1 až C5), kde C1 je nejtvrdší a C5 nejměkčí.
Hlavní rozdíl ale spočívá v jejich chování. Výkonnostní úroveň zůstává srovnatelná s aktuální generací, rozestupy mezi jednotlivými směsmi jsou však větší a konzistentnější.
To znamená:
Směsi pro přechodné a mokré podmínky (Intermediate a Full Wet) zůstávají stejné jako v roce 2025 – osvědčené řešení pro nepředvídatelné počasí.
Menší rozměry pro nové monoposty
Technická pravidla pro rok 2026 přinášejí lehčí a kompaktnější vozy, a tomu se musely přizpůsobit i pneumatiky.
Průměr ráfku zůstává 18 palců.
Šířka běhounu:
Celkový průměr pneumatik:

Cílem je lepší aerodynamická efektivita, nižší hmotnost a přesnější ovladatelnost. To jsou vlastnosti, které budou klíčové pro novou generaci vozů.
Testování, homologace a první ostré nasazení
Nové pneumatiky už se poprvé objevily na trati při skupinovém testu v Abú Zabí, kde je testují všechny týmy pomocí tzv. mule cars – upravených vozů řízených oficiálními závodníky.
První testy s novými vozy proběhnou na konci ledna v Barceloně. Pneumatiky se objeví také na týmových prezentacích před novou sezonou.
Pirelli a motorsport: technologie z tratě na silnici
Pirelli je v motorsportu už více než 125 let a dnes dodává pneumatiky do více než 350 šampionátů na dvou či čtyřech kolech po celém světě. Formule 1 je ale dlouhodobě výkladní skříní technologií, které se následně promítají i do silničních pneumatik – přesně v duchu filozofie „race to road“.
Zároveň značka Pirelli klade důraz na udržitelnost: efektivní využívání zdrojů, energie a jasný cíl uhlíkové neutrality do roku 2030.
Co to znamená pro fanoušky?
Sezóna 2026 nebude jen o nových vozech. Pneumatiky Pirelli budou opět jedním z klíčových faktorů, které ovlivní strategii, tempo i výsledky závodů. Více možností, více rozhodování, více emocí.
A přesně o tom Formule 1 je.